http://www.foodandbar.ro/business/1408-aluatul-succesului
Daca ai avea 23 de ani şi un job caldut in asigurari, te-ai apuca sa faci afaceri pe cont propriu? Bineinteles. Alexandru Popescu şi-a investit banii şi viitorul intr-o idee simpla pe care a transformat-o intr-o afacere extinsa astazi la nivel national: gogoseriile “Fitosica”.
Atunci cand, in urma cu trei ani, a plecat in vacanta la schi in Bulgaria, Alexandru Popescu nu avea de unde sa stie ca se va intoarce in tara cu o idee care avea sa ii schimbe viata. Cum a inceput totul? Fiind o persoana cu un simt antreprenorial dezvoltat, tanarul de 23 de ani a realizat ca, chioscul de gogosi din Bansko se poate transforma intr-o afacere excelenta in Romania.
Cu bani de imprumut
Alexandru a hotarat sa deschida prima locatie Fitosica la Costinesti, in urma cu trei ani. Obiectul de activitate: producerea si vanzarea de gogosi. “Ideea pe care am vazut-o in Bulgaria mi s-a parut a fi functionala si mi-am zis «de ce sa nu incerc asa ceva si in Romania?»”, isi aminteste Alexandru.
Primul pas a fost identificarea producatorului utilajului pentru gogosi, o fi rma din Bulgaria, cu care a stabilit o relatie contractuala. A urmat apoi gasirea unor furnizori pentru aluat si topping-uri, doua elemente-cheie ale afacerii. “Gasirea unui producator de premixuri (aluat, n.r.) a fost foarte importanta, pentru ca, de fapt, in amestecurile de ingrediente consta succesul pe care il au gogosile, iar ceea ce-mi livra furnizorul se potrivea perfect cu utilajul avut de mine. Apoi, am gasit si topping-urile de fructe, impreuna cu care vindem gogosile si care, acum, sunt produse special pentru Fitosica, cu o concentratie mai mare de fructe”, explica Alexandru.
Gandindu-se la momentul demararii afacerii, detinatorul brandului Fitosica isi aminteste cum, in primul sezon, a preparat si vandut gogosi cot la cot cu singurul sau angajat, cu care, de altfel, se si distra, incercand sa dea de cap unei masinarii noi-noute, care se presupunea ca o sa fi e sursa lor de castiguri materiale. Acum, Fitosica poate fi gasita in cele mai importante orase din tara, reteaua numarand aproximativ 20 de unitati.
Pentru demararea afacerii a fost nevoie de 15.000 de euro, care au cuprins investitia in utilaje, materia prima si chiria chioscului din Costinesti (4.000 de euro pentru toata vara). “Pentru cumpararea utilajelor am contractat un credit, iar pentru inchirierea spatiului unde urma sa-mi desfasor activitatea, m-am imprumutat de la vecini si prieteni”, povesteste Alexandru.
Dupa primul sezon de vanzare, la mare, afacerea inregistra deja profi t, motiv pentru care in anul urmator, Alexandru a cautat spatii si in alte statiuni aglomerate de pe litoral: Mamaia, Vama Veche si Eforie Nord. Afacerile au mers foarte bine, iar banii obtinuti la fi nalul sezonului au fos investiti pentru dezvoltarea afacerii, atat pe cont propriu, cat si prin franciza.