http://www.business24.ro/franciza/francizat/gogosica-fitosica-se-vinde-in-sistem-de-franciza-1441046
O gogosarie poate fi deschisa cu o investitie de sub 10.000 de euro, care se amortizeaza intr-un termen scurt: cel mult noua luni. Oidee de afacere nascuta cu doi ani in urma, dintr-un imprumut bancar pentru nevoi personale si alt imprumut de la un vecin, are astazi semnate noua contracte de franciza si zece gogosarii in toata tara.
Afacerea „Fitosica“ este condusa de francizorul Alexandru Popescu, un om de afaceri in varsta de 25 de ani, care a decis in toamna anului trecut sa-si francizeze conceptul. Folosind ca principala modalitate de promovare cutiile in care se vand gogosile, inscriptionate cu brandul Fitosica si datele de contact, Alexandru Popescu s-a trezit asaltat de intreprinzatori dornici sa aiba o astfel de gogosarie in orasul lor.
Astazi, Fitosica este prezenta in Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca, Targu-Mures, Buzau si Pitesti. Potrivit francizorului, in curand vor fi semnate contracte pentru Ramnicu-Valcea, Piatra- Neamt si Sibiu.
Clientul, iubitor de dulciuri
Orasele interesante pentru extinderea afacerii „Fitosica“ sunt cele cu mai mult de 100.000 de locuitori. Locul preferat este in zonele de promenada, cu cafenele, terase, in marile centre comerciale, precum si in spatiile preferate de tineri, elevi si studenti.
„Clientul nostru tipic are varsta cuprinsa intre 7 si 40 de ani, venituri decente si ii plac dulciurile. 99% dintre clientii care au mancat gogosi Fitosica au revenit si a doua oara“, spune tanarul francizor.
Pentru a pune pe picioare o gogosarie
Fitosica, francizatul trebuie sa investeasca 6.700 de euro, care acopera taxa de franciza, costul utilajului si trainingul personalului. La acesti bani se mai adauga cheltuielile cu localul gogosariei, care nu trebuie sa fie mai mic de 10 mp, precum si cele necesare rulajului de inceput: salariile pentru doi angajati, premixul (amestecul din care se face aluatul) si topingurile care se pun peste gogosi (ciocolata, caramel, gem etc. – in total aproape 10 sortimente).
Banii se intorc repede
„La un numar de 100 de clienti pe zi si la o chirie modesta, investitia se amortizeaza in cel mult noua luni“, spune Alexandru Popescu. Francizorul nu percepe redeventa si nici taxa de marketing. In schimb, contractul il obliga pe francizat sa cumpere de la francizor premixul si topingurile. Conditiile de baza pentru selectia francizatilor sunt ambitia, seriozitatea, viziunea pe termen lung, dar si sa detina un spatiu cu vad.